2 Kasım 2016 Çarşamba

İmzalı Yirmi İki Yüz Bin Kitap


Biliyor musunuz, bende Yaşar Kemal'in imzaladığı bir "İnce Memed" var. İlkokul yıllarımda kitabını okuduğumda, en genç okurlarından biri olarak benim için imzalamış olmalı. İmzası oldukça silik, ama ben kolaylıkla okuyabiliyorum.

Ne yazık ki bana özel bir not yazmamış. Yalnızca imzasını atmış. Bu kitap benim için çok özel. Yaşar Kemal okurları için kaç kitap imzalamıştır? Bu kitapların kaçı yaşıyordur, kaçı doğaya dönmüştür ya da kapatıldığı bir hapishanede yeniden yaşama kavuşacağı günü beklemektedir? Yaşar Kemal'i Yaşar Kemal yapan eliyle dokunduğu kitaplar mıdır, tüm yaşamında özenle işleyip geliştirdiği dili, insanca düşündükleri ve yazdıkları mıdır? Yaşar Kemal'i Yaşar Kemal yapan aklı mıdır, yüreği midir, duruşu ve yaptıkları mıdır, kurduğu güzel ilişkiler midir? Yoksa o yalnızca Yaşar Kemal, Bir Anadolu Efsanesi midir?

....


İnternet olmasaydı, herhalde John Green'in adını bile duymuş olmazdım. Oysa şimdi, ilginç sunumlarından bazılarını izleyebiliyorum. Son kitabının tanıtımı sırasında yaşadığı zorluklara bile tanık oldum.

....










Yazının başlığı biraz tuhaf, farkındayım. Bu virgüllerle başım hep dertte oldu zaten. Yaşamdaki bu kısa, anlık kesintileri sevemedim. Gürül gürül akan güzellikleri kesmek istemedim. Onlardan olabildiğince uzak durmaya çalıştım. Noktadan zaten hep korktum. Ölümün soğukluğunu hissettim. Ama yaşam sözcüklerde yeniden doğacaksa içinde mutlaka harfler ve rakamlar, virgüller ve noktalar, tanık olduklarımıza ve düşüncelerimize anlam katan tüm işaretler olmalıydı. Başlıkta John Green'in kahramanca çalışarak tek tek imzaladığı iki yüz bin kitap var ama diğer yirmi kitap da güvenlik kontrolünü atlatarak yanına gelivermiş. John Green gibi imzalı iki yüz bin kitap veremem ama naçizane yirmi kitabımı iletişim bilgilerini bir mesajla bildiren Mehmet Arat Sayfası izleyicileri için numaralı olarak imzalayıp yayınevi kanalıyla gönderebilirim. Hakkında epey gevezelik ettiğim 2000+X'i duymayan kalmış mıdır bilmiyorum ama bilgi almak isteyenler ilgili yazılara ve hazırlamaya nasıl cesaret edebildiğimi bilemediğim klibe, kitabın yazılış sürecine ve klipte kullandığım 2001 filmi müziğinin öyküsü için de Selim Erdoğan'ın 2001 Bir Uzay Destanı: Eter mi, Strauss mu? yazısına bakabilirler. Bense şunu söyleyebilirim, yaşamımın birinci bölümü onunla sonlandı.

....


 Galiba unutmadan son bir şey daha söylemeliyim.

Biliyor musunuz, bende Yaşar Kemal'in imzaladığı bir "İnce Memed" kitabı falan yok. Yukarıdaki imzanın Yaşar Kemal'e ait olduğundan bile emin olamazdım ama İnternet'te "yaşar kemal imza" diye arayınca karşıma "92'de okuduğumda aklımı başımdan alan en büyük yazarım artık sadece kitaplarıyla. Dev adam Yaşar Kemal'in vefatını kitap fuarında öğrenmek" diyen Özgür Topyıldız'ın paylaşımı çıktı.


Benim elimdeyse yalnızca okunmaktan yıpranmış, kapağı ayrılmış, çocukluğumda bana büyük bir heyecan ve umut vermiş, dostluğu hep sürmüş, yaşamıma anlam katmış bir kitap var. Zamanın geri çevrilemez yolculuğunda, bundan değerli ne olabilir?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder